Videojáték Vélemények

Kedvenc videojátékaim - 2. rész

2020. április 26. - Pafry1998

Legutóbb kedvenc játékaim első adagját mutattam be, de mivel annyian vannak, hogy egy cikk túl hosszú lett volna a közlésükre, így ebben a második részben igyekszem teljessé tenni a felsorolást. Ezúttal sem sorrendbe helyeztem őket, csupán ahogy eszembe jutottak, és nem feltétlen világklasszis címekről van szó, egyszerűen a rám gyakorolt hatása miatt foglalnak el nálam egy különleges helyet. Íme, a második felvonás!

Witcher 3

Kezdetnek egy modernebb cím, a mai napig minden idők egyik legjobb játékának tartott Witcher 3 az összes addigi jelzőt felülírta, amit a szerepjátékokról gondoltam. Az Andrzej Sapkowski könyvei alapján készült adaptáció hihetetlenül képes beszippantani az embert, egyszerű, de mégis szerteágazó játékmenetével, izgalmas és összetett történetével, valamint sokrétű karaktereivel. Túlzás nélkül az egyik legemlékezetesebb játék amivel valaha játszottam. Ugyan 2015-ben jelent meg, így annyira nincs rám nosztalgikus hatással, ám kárpótol ezért a látványvilág, ami napjainkig gyönyörű, művészi, gondosan kidolgozott. Talán az egyike azon kevés játékoknak, melyekbe órák százait lehet beleölni annak ellenére, hogy nem multiplayer cím, hanem kőkemény egyjátékos kampánnyal rendelkezik. A történetet mindenki fedezze fel magának, ez a Witcher trilógia harmadik felvonása, és ugyan még grandiózusabb élményt nyújt, ha az előző két résszel is játszottunk, önmagában is bőven egy maradandó élményt fog okozni.

 dcsdcsd.jpg

TrackMania - Nations Forever

Egy kis nosztalgiával bíró cím, a TrackMania NF egy 2008-as Ubisoft játék, egy talán kicsit háttérbe szoruló franchise egyik legjobb darabja, mellyel még a 2000-es évek vége felé játszottam rengeteget. Egy hipergyors, forma-1-es autóra hajazó járművel kellett minél gyorsabban teljesíteni különböző akadálypályákat időre, egyre jobb, és jobb köröket futva, és ez annyira képes volt odaszegezni a képernyő elé, mint azóta talán egy autós játék sem. Minden alkalommal időre megyünk, így egyedül, más versenytársak nélkül teljesíthetjük a pályákat. A TrackMania titka a versenyszellem felélesztésében, és maximumra fokozásában rejlett, mivel addig képtelen voltam nyugodni, amíg mindenkinél jobb időt nem futottam egy adott pályán, és meg nem szereztem a legnehezebben is az arany medált. Próbáljátok ki, barátokkal egész délutánokat el lehet vele tölteni.

 1011645001id11859gol.jpg

Amnesia - The Dark Descent

A már felemlegetett kollégiumi éveim során találkoztam ezzel a művel, még 2014-ben, akkor játszottuk ki közösen 5-6-an az Amnesiat, ekkor még csak egyikünknek volt laptopja a szobában. Ugyan mai szemmel már eléggé eljárt az idő a grafikai megvalósítás felett, azonban az Amnesia koránt sem azért van, hogy szép legyen. Azért van, hogy egy fojtogató atmoszférával, és jumpscare-ekkel teli kalandra invitáljon egy sötét, 19. századi kastély falai közé, amelyet ha tehetjük, barátokkal együtt játsszunk ki, számomra így sokkal élvezetesebb volt. A játék ügyesen vegyíti a puzzle rejtvényeket a horrorelemekkel, és ne feledjük, ez az a cím, amely többek között a világ legnépszerűbb youtuberét, Pewdiepie-t is elindította a hírességgé válás útján. Csak erős idegzetűeknek ajánlott! A játékról véleményt többek között már ebben a cikkemben is kifejtettem.

kdtkb5f7hv75wcjqjrnmw9.jpg

Legend - Hand of God

Talán a legkevésbé ismert cím ezen a listán, a 2007 végén megjelent Legend - Hand of God, vagy ahogy nekem megvolt (mivel magyar verzió is készült) Legenda - Isten Keze. A játékot sokan egy Diablo-klónnak titulálták, ami szerintem a játékmeneten, és a nézeten kívül nem igazán mutatkozik meg. Akkoriban elég izmos gép kellett a futtatásához, mivel grafikája talán még mai szemmel nézve is elég szépnek mondható egy ilyen játékhoz képest, hát még anno, amikor kijött! Nagyjából 2009 környékén kaphattam meg a dobozos változatot, de egészen 2012-ig kellett várnom arra, hogy játszhassak vele, mivel az otthoni gépünk egyszerűen nem volt hajlandó futtatni. Egy másik gépre tettem fel, de még ott is hihetetlenül akadozott az egész, élvezhetetlen volt. Majd mikor megkaptam a saját laptopom, azon már végig tudtam játszani, és hát egy egészen korrekt, élvezhető történetet kaptam, meglepően emlékezetes, és részletesen kidolgozott helyszínekkel, és főellenségekkel. A történet a mai napig élénken él az emlékezetemben, és lehet hogy én vagyok ezzel így egyedül, de tegyetek vele ti is egy próbát! A játék sajnos nemrég lekerült a Steam kínálatából, így nem tudom, hol lehetne elérni, de aki megtalálja, mindenképp próbálja ki.

cscs.jpg

Far Cry 3

Nem maradhat el a Far Cry játékokat összegző listám első helyén álló harmadik rész sem, mellyel 2014-ben játszottam először, és azonnal az egyik legmeghatározóbb játékká vált számomra. Addig még sosem játszottam hasonló FPS-ekkel, ez volt a legelső, és micsoda kezdet volt! A korábbi cikkben már összegeztem véleményemet a játékról, mindenképpen a széria legjobb darabja, 5x végigjátszottam, és mindannyiszor izgalmat, örömet okoztak ezek a végigjátszások, amire aztán tényleg nem sok játék képes. Valahogy számomra egy teljesen egyedi atmoszférával rendelkezett akkor, és ugyan már 2 éve nem játszottam vele, szerintem ez mind a mai napig megmaradt.

far-cry-3-pic-6.jpg

Fortnite

Ha már egyszer meghatározó játékokról van szó, ennek úgy gondolom, nem szabad hiányoznia tőlem sem. Alapvetően az egyjátékos élményeket szeretem jobban, azonban a Fortnite Battle Royale csaknem 800 órámat elvette, és ezzel hivatalosan is az a játék lett, amibe a legtöbb időt fektettem. Az utóbbi másfél évem videojátékok terén kis túlzással erről a játékról szólt leginkább. A 4. szezon legvégén kapcsolódtam be a játékba, valamikor 2018 júliusában, és egészen 2020 februárig nyomtam barátokkal együtt, kisebb, néhány napos megszakításokkal. Imádtam azt az egyediséget, amely az egészet körüllengte, a szövevényes háttértörténetet, amelyet folyamatosan igyekeztünk végigkövetni, és a szigetet, amely tele volt rejtélyekkel. Sajnos a játék kiemelkedően sok utálót is szerzett magának, nekem erről annyi a véleményem, hogy ha nem tetszik, ne játssz, és ne foglalkozz vele, főképp pedig ne szidd azokat, akik élvezik a játékot. Ez nem csak erre, hanem az összes címre igaz, aki azért szid valakit, mert egy bizonyos játékkal játszik, egy végtelenül gyerekes magatartásra utal. Mindenesetre, a játék beszippantott, és tartott fogságban egészen 2020 februárjáig, ám az októberi térképváltás óta sajnos nálam elvesztette régi varázsát, nem mondom, hogy rosszabb lett, de mégsem ugyanaz, mint régen. Mára már abbahagytam, de másfél évig ez a játék volt nálam a top #1.

maxresdefault_6.jpg

World of Warcraft

Utoljára pedig szintén egy olyan játék, amiről már korábban említést tettem, és egészen pontosan a második helyezett a Fortnite után a legtöbb belefektetett játékidő tekintetében. A WoW nagyjából 5-600 órámat vette el, a Tauri szerveren (nem eredetin), és főképp a kollégiumi közös játékok maradtak meg bennem a szobatársaimmal, illetve később egy másik barátommal kalandoztunk rengeteget a játék hatalmas világában. A mai napig fel van telepítve a gépemre, és néha még most is visszatérek hozzá, de már csak akkor, ha van kivel. Számomra megunhatatlan játék, és ez a világ minden percet megér, amit az ember benne tölt el.

wow-subscriber-counts-drops-considerably-1024x576.jpg

Ez volt a kis listám második fele, az első rész itt található:

 https://videogameopinions.blog.hu/2020/04/19/kedvenc_videojatekaim_1_resz

 

Nálatok mely játékok számítanak örök kedvencnek?

 

A bejegyzés trackback címe:

https://videogameopinions.blog.hu/api/trackback/id/tr8915642888

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása